Jak radzić sobie ze stresem

Poczucie stresu w dzisiejszym społeczeństwie jest prawie nieuniknione, ale to jak się stresujesz i jak często to się dzieje, to dwie rzeczy, na które możesz mieć wielki wpływ.

Bez inteligentnych nawyków radzenia sobie z sytuacjami, które mogą być stresujące, życie może być o wiele bardziej uciążliwe, niż musi być. Być może czujesz się zmęczony przed rozpoczęciem tygodnia. Bądź przytłoczony na co dzień. Często masz rozstrój żołądka, bóle głowy lub migrenę, a nawet zaczniesz czuć się wypalony.

Co więc można z tym zrobić?

Główny nacisk zostanie położony na to, jak zapobiec stresowi. Jednak artykuł ten zawiera również całą serię nawyków skutecznego radzenia sobie ze stresującą sytuacją, gdy jesteś w samym jej środku.

1. Jedna rzecz na raz.

Będziesz czuć się lepiej i mniej zestresowany, jeśli po prostu zrobisz jedną rzecz na raz. Bez względu na to, czy jesteś w pracy, w szkole czy w domu. Ułatwi to skoncentrowanie uwagi i natychmiastowe wykonanie bardziej jakościowej pracy.

Jeśli masz wiele zadań w ciągu dnia, zorganizuj sobie na to trochę czasu. Obierz sobie jedno (pojedyńcze) zadanie na większość dnia, ale w godzinach popołudniowych zaplanuj godzinę, na przykład, aby wykonać wszystkie te wielozadaniowe rzeczy w jednym ciągu.

2. Zapisz wszystko.

Zapisuj wszystko. Twoje pomysły, zadania i rzeczy, które po prostu musisz zapamiętać. Wtedy nie musisz się martwić o to, że zapomnisz. Uwolnisz w ten sposób swój umysł, aby skupić się na rzeczach innych niż zapamiętywanie.

3. Trzymaj swoją codzienną listę rzeczy do zrobienia i niech będzie ona bardzo krótka.

Używaj bardzo krótkiej dziennej listy z tylko 1-3 najważniejszymi zadaniami. To naprawdę działa.

4. Nie wyolbrzymiaj.

Jednym z najlepszych sposobów, aby ułatwić sobie życie, uczynić dzień i życie lżejszym i mniej stresującym jest nie budowanie gór z kretowisk. Chodzi o to aby nie tworzyć dodatkowych dramatów lub problemów z czegoś, co nie ma większego znaczenia.

5. Spędzaj 80% czasu na szukaniu rozwiązania.

I tylko 20% twojego czasu na rozwodzenie się nad problemem lub problemem, który nie jest kretem. Będziesz żył o wiele bardziej wypełnionym działaniem życiem i poczujesz się mniej pesymistyczny i bezsilny.

6. Zapytaj zamiast zgadywać.

Komunikuj się. Będziesz miał mniej niepotrzebnych konfliktów, negatywnych emocji i będziesz marnował mniej czasu na swoje i innych ludzi problemy.

7. Zapakuj torbę przed zaśnięciem.

Jest to prosta metoda, która oszczędza wiele stresu rano. Poświęć 5 minut przed pójściem spać na wykonanie tej czynności, w ten sposób nie będziesz się stresował i denerwował, że zapomnisz o czymś ważnym jak Twoja książka szkolna, portfel czy telefon.

8. Zrównoważenie w pełni skoncentrowanej pracy z pełnym odpoczynkiem.

Rób 15 minutowe przerwy od komputera. Zjedz przekąskę, wychodź na krótki spacer (zadbaj o zdrowie fizyczne) lub obejrzyj pół odcinka jednego ze swoich ulubionych seriali. To pomaga zrelaksować się i uniknąć narastania stresu w ciągu dnia.

9. Upewnij się, że poświęcisz trochę czasu na robienie tego, co kochasz.

Naucz się jak szybciej wykonać niezbędne prace i nie zgubić się w zadaniach koniecznych. Wyznacz priorytety, co naprawdę jest dla Ciebie ważne i wyodrębnij czas spędzony w weekend lub wieczór, aby robić to, co kochasz.

Może jest to gra w piłkę nożną z dziećmi, malowanie, pisanie, robienie zdjęć lub czytanie. Niezależnie od tego, co uwielbiasz robić, upewnij się, że w swoim harmonogramie wyznaczyłeś na te czynności czas.

10. Deleguj.

Nie musisz robić wszystkiego samodzielnie. Nie musisz kontrolować ani zarządzać wszystkim. W miarę możliwości deleguj zadania i pozwól, aby ktoś inny wykonał to zadanie lub projekt za ciebie.

Te rzeczy są bardzo oczywiste. Ale gdy w praktyce dobrze radzisz sobie z tymi obszarami, to ma to ogromny wpływ na samopoczucie, energię, światopogląd życia i to, jak dobrze radzisz sobie ze stresem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *